De Dikke en de Dikke in Afrika - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Valerie en Marije Vermeire en Drenth - WaarBenJij.nu De Dikke en de Dikke in Afrika - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Valerie en Marije Vermeire en Drenth - WaarBenJij.nu

De Dikke en de Dikke in Afrika

Door: Valerie en Marije

Blijf op de hoogte en volg Valerie en Marije

08 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Omdat we zo ontzettend goed met school bezig zijn geweest deze week en druk waren met zonuurtjes pakken weten we niet meer welke dag we wat hebben gedaan. We hebben twee rustige maar heerlijke weekendjes achter de rug. Vorig weekend zijn we voor het eerst naar het échte strand geweest: West Beach. We hebben als overenthousiaste kinderen in de golven gespeeld. Niet zomaar golven, maar de hoogste golven die we tot nu toe hebben gezien. Vooral voor Valerie waren de golven er groot, ze spoelden over haar heen en 20 meter verderop werd ze weer neergezet. Marije daarentegen was als een vis in het water en dook zonder moeite de golven in. Wel met het resultaat dat de bikini’s af en toe even kwijt waren.

Datzelfde weekend hebben we ons lekker volgegeten bij het Champagne Breakfast van Fish River Sun Hotel. Zondagochtend, met de taxi twintig minuutjes hiervandaan, stond een heerlijk uitgebreid ontbijt op ons te wachten. Scrambled eggs, fruit, allerlei soorten broodjes, wafels en natuurlijk onbeperkt Champagne! We hadden geluk met het weer, want na het ontbijt konden we lekker genieten in het zwembad met een glaasje champoepel. Het zwembad zat vol spelende kinderen die de tijd van hun leven hebben gehad tijdens het stoeien op onze nek. Omdat we nog niet genoeg gegeten hadden zijn we die avond gezellig uit eten geweest bij Guido’s. Ook een beetje met de reden dat de wasbakken in onze keuken doorspoelproblemen hebben en er overal mieren rondlopen.

Verder hebben we deze week wat aan school gedaan, gekanoed over de Kowie River en zijn we nog een keer uit eten geweest bij Links. Dit keer romantisch met z’n tweetjes nadat we hebben beseft dat we nog geen enkele keer echt wat met zijn tweeën hadden gedaan, buiten de middag dutjes en het ‘New Girl’ kijken om. We hebben heerlijk genoten van gebakken camembert, slakken, de ‘catch of the day’ en Pork Belly. Later die avond zijn we zelfs nog terug gegaan naar Links voor nog een drankje en een potje ’30 seconds’. Kanoën over de Kowie River was ook een leuke ervaring. Iets zwaarder dan we hadden verwacht, maar wel goed voor de armspieren. Het is hier tenslotte elke dag ‘leg day’. We hebben twee uurtjes gekanoed en zijn poepie bruin geworden. Zeker voor herhaling vatbaar!

Even een aantal schoolfeitjes voor de ouders en opa’s en oma’s; Valerie is bezig een evenement op te zetten samen met haar project groepje. Het gaat om een Fashion Show in samenwerking met een aantal kleine kleding bedrijfjes uit de Townships die zelf niet de middelen hebben om een evenement te organiseren om hun kleding te promoten. Buiten dit zal er op het evenement traditionele afrikaanse muziek worden gemaakt en kan er meegedaan worden aan verschillende workshops. Voor het evenement wordt er kleding ingezameld en wat je betaald als entree is naar eigen keuze en gaat naar het goede doel. We hebben inmiddels onderzoek gedaan en het lijkt erop dat iedereen erg enthousiast is over de Fashion Show. Sponsoren, modellen en meer kleding bedrijven hebben zich al aangeboden. Natuurlijk wilden we Marije het allerliefst als model, maar zij heeft vriendelijk bedankt. Het liefst zouden we alles gelijk willen uitwerken en organiseren, maar helaas moeten we eerst een onderzoeksverslag schrijven en mag het evenement pas plaatsvinden in de tweede module. Marije is druk bezig met het maken van een ‘change and implementation plan’ met als onderwerp de uitbereiding van ‘Dunkin’ Brands’ naar Zuid Afrika. Onderzoek doen, SWOT-analyses maken en nieuwe strategieën bedenken is het grootste onderdeel van deze minor. Gelukkig is ze al een heel eind en volgens haar lerares zitten we op de “right track” dus dat klinkt positief. Toch is ze af en toe wel wat jaloers op het mooie leven van de Eventmanagementstudentjes, maar ach ja, ze is nog steeds in Afrika dus ze is gelukkig!

Alsof we deze weken nog niet genoeg hadden gegeten zijn we vrijdagmiddag weer eens langs ons tweede huis gegaan: C’est la vie. Het is echt geweldig om te zien hoe vrolijk en behulpzaam ze daar zijn. Als je een dipje hebt dan word je a la minute weer opgepept door Gigi & co. We hebben dit keer genoten van een kaasplankje en een rood wijntje. Als echte kaaskoppen is het toch wel erg fijn dat we eens echt goede kaas konden eten in plaats van verpakte chemische plakjes cheddar. Je kunt daar niet alleen ontbijten en lunchen, maar ze maken ook heerlijke maaltijden op aanvraag. Wij zijn de lucky bastards die de twee laatste bakjes zelfgemaakte lasagne mee mochten nemen. Daar zullen we op deze luie zondag vanavond heerlijk van smullen.

Dan zullen jullie misschien denken: ‘Eten Valerie en Marije ook wel gezonde dingen?’ Nee dat doen we niet. Gisteravond was het weer tijd voor een gezellige braai. We hadden maiskolven, salade en meloen, maar het vlees was toch wel weer de overheersende factor. Na het braaien hebben we nog tot in de late uurtjes de padvinder uitgehangen. De hele tuin is uitgekamt om dingen te vinden die we op het vuur konden gooien. Een aantal pallets en Johnny Cash hitjes later was het dan toch tijd om weer terug te gaan naar ons paleisje. Volgend weekend gaan we naar Hogsback ‘Away with the faries’. Het schijnt daar ontzettend mooi te zijn en we gaan ook nog actief doen. Mountainbiken, hiken en abseilen langs een waterval staat op het programma. We hebben er zin in! En ojaa, jullie zullen het vast niet geloven , maar we zijn nog steeds net zo slank als toen we vertokken. Komt vast door onze dagelijkse onbewuste bergbeklim workouts. Nu is het tijd voor een wandeling naar Barmuda’s voor een welverdiend cocktailtje na deze productieve zondag.

Een intens dikke vette knuffel.
Liefs, Valerie en Marije

• 08 Maart 2015 - 15:59

Wilma:

Klinkt allemaal erg lekker en veel genieten! Volgens mij alleen maae super daar... Groetjes!